ממד בבית פרטי

כמה עולה לבנות ממד בבית פרטי?

במציאות הביטחונית המורכבת בישראל ועם הצפי לרעידות אדמה הולכות ומתגברות בעשורים הקרובים אין פלא שרבים מבעלי הבתים הפרטיים והמשותפים שנבנו לפני שנת 1992 ושאין בהם עדיין ממ"ד כבר מחפשים ובודקים אפשרויות לבניית ממ"ד בבית. רבים חושבים שמדובר על הוצאה גבוהה במיוחד וזה המקום להפריך כמה מיתוסים ואולי גם להסתכל על התמונה מזווית קצת שונה.

בניית ממ"ד לבית הפרטי כרוכה בכמה אישורים והראשון, במקרה שמדובר על בית משותף, הוא אישור מהשכנים לבניית הממ"ד ובמקרה של סירוב עליהם לצרף הסבר מנומק. לאחר מכן יש לקבל היתר בנייה, לשלם את כל אגרות הבנייה וכמובן לבחור חברה מקצועית שתבצע עבורכם את הבנייה.

כמה עולה לבנות ממ"ד בבית פרטי?

כצפוי עלות הבניה נגזרת מגודל החדר, אזור המגורים וסוג המבנה. ממ"ד בגודל סטנדרטי שגודלו כתשעה מטרים רבועים בבית פרטי תעלה כ 125,000 ₪. לשם ההשוואה העלות של אותו ממ"ד בבניין מגורים תעלה כ 100,000 ₪. אפשרות נוספת היא לבנות ממ"ד נייד שעלותו נעה סביב 90,000 ₪. לקבלת הצעת מחיר סופית כדאי להתייעץ עם חברה שמתמחה בבניית ממ"דים.

מה כוללת הצעת המחיר

אם קיבלתם הצעת מחיר שבה מפורט כמה עולה לבנות ממ"ד בבית פרטי חשוב לבדוק מה בדיוק כוללת הצעת המחיר והאם היא כוללת גם תשלום עבור היתרים או את כל עלות הבנייה. בירור מקדים של הדברים הללו יחסוך לכם עוגמת נפש ועלויות נוספות בהמשך.

הקלות, הנחות ומה שביניהן

כאמור בניית ממ"ד מחייבת אגרות והיטלים, אולם נוכח המציאות הביטחונית המורכבת בישראל המדינה והרשויות המקומיות יצאו בהקלות שונות די לעודד אנשים להוסיף ממ"ד לבית הפרטי. זה כולל פטור בעת בניית ממ"ד מהיטל פיתוח שהוא היטל שנדרש עבור כל שטח שנבנה בשטחה של הרשות המקומית. פטור נוסף הוא פטור מהיטל השבחה שנדרש עקב עליית הערך של נכס. במקרה של בניית ממ"ד ערך הנכס עולה אך לא תידרשו לשלם את ההיטל. מי שבונה ממ"ד פרטי נהנה גם מאגרת בנייה מופחתת.

הרשויות המקומיות ומדינת ישראל מעניקות הטבות נוספות לפי אזור המגורים לכל מי שמעוניין לבנות בשטח הבית ממ"ד. כדי לקבל את המידע המלא מומלץ לפנות חברה מקצועית ומנוסה שתוכל לפרט לכם כמה עולה לבנות ממ"ד בבית פרטי.

שתפו עם חברים :-)

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תריסי עץ

תריסי עץ – כל היתרונות

מרבית האנשים בוחרים, מסיבות כאלה ואחרות, להשתמש בתריסי פלסטיק, בין אם זה במבנים פרטיים ובין אם זה במבנים אחרים. אך לצד תריסים מסוג זה, הרי

המשך קריאה »

תקשורת בזוגיות

תקשורת היא החלק החשוב ביותר בזוגיות. חיוני להבין כיצד לתקשר בצורה יעילה עם בן הזוג. במאמר זה נחקור את סגנונות התקשורת במערכות יחסים והשפעתם על

המשך קריאה »