פריסת מס שבח

מיסוי מקרקעין הינו מיסוי שנגבה בעסקאות של מכירה או רכישת נדל"ן מסוגים שונים. לצד מס רכישה (בקניה), ישנו מס שבח (במכירה), המבוסס על חישוב רווחיות העסקה. אולם, ניתן בצורה חוקית ולגיטימית, להפחית את גובה המס שאמור בעל נכס לשלם לרשות המיסים. לתהליך הזה קוראים פריסת מס שבח. מכיוון שניתן לחסוך בדרך הזאת כסף רב, מומלץ להכיר את עיקרי הדברים לפני כל חתימת חוזה לביצוע עסקת נדל"ן. 

מה זאת אומרת פריסת מס שבח

המשמעות הצרה של המילה "פריסה" היא חלוקה לתקופה מסוימת. במובן של פריסת מס שבח, הרעיון הוא שלא מחשבים את המס אך ורק על פי אותה שנה שבה בוצעה המכירה. על פי רשות המיסים, ניתן לפרוס, כלומר לחלק את הרווח על פני פרק זמן של מספר שנים (עד שלוש שנים לפני תאריך המכירה). 

איך מבקשים פריסת מס

ביצוע פריסת מס שבח אפשרי במועד המכירה, כאשר מעבירים בקשה מראש, לרשות המיסים. יש צורך ליידע את רשות המיסים לגבי המכירה הצפויה של הנדל"ן ולמלא טופס שמספרו 7003. את הטופס יש למלא תוך התייחסות לכל האלמנטים הנוגעים לחבות המס לאורך השנים שלפני המכירה – למשל סך הכנסות מעבודה או מעסק, רווחים ממקורות אחרים, נקודות זיכוי מס המגיעות לנישום ועוד. 

בשל מורכבות הנושא והצורך להעביר פרטים מלאים ומדויקים לפקיד השומה, מקובל להגיש את הבקשה בליווי של מומחים למיסוי מקרקעין. על ידי ניצול מירב הטבות המס המגיעות, ניתן להביא באחוז ניכר מהמקרים להפחתה ניכרת בחיוב של מס שבח מקרקעין. אגב, מכיוון שעלול להיות חיוב מס גם בעסקאות מיוחדות, בהורשה, מתנת נדל"ן וכדומה, כדאי להתייעץ עם מומחה מיסוי בכל העברת בעלות על נכסים (לא רק במכירה). 

לתיאום ייעוץ מס שבח >>>

שתפו עם חברים :-)

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

תריסי עץ

תריסי עץ – כל היתרונות

מרבית האנשים בוחרים, מסיבות כאלה ואחרות, להשתמש בתריסי פלסטיק, בין אם זה במבנים פרטיים ובין אם זה במבנים אחרים. אך לצד תריסים מסוג זה, הרי

המשך קריאה »

תקשורת בזוגיות

תקשורת היא החלק החשוב ביותר בזוגיות. חיוני להבין כיצד לתקשר בצורה יעילה עם בן הזוג. במאמר זה נחקור את סגנונות התקשורת במערכות יחסים והשפעתם על

המשך קריאה »